שבוע לאחר שאחת הסופות ההרסניות ביותר בתולדות ארה"ב נפלה על החוף הדרום מזרחי, חברות החשמל עדיין עסוקות בהשבת החשמל ללקוחות.
לפי רויטרס, סופת ההוריקן בקטגוריה 4 הוציאה את החשמל ליותר מ-5 מיליון לקוחות בשלוש מדינות. עם יותר מ-4.1 מיליון לקוחות שהושפעו, פלורידה קיבלה את הגרוע ביותר. גם כמיליון לקוחות בצפון ודרום קרוליינה איבדו את החשמל.
פלורידה כוח ואור (FPL) מתארת את עצמה כחברת החשמל הגדולה ביותר במדינה, עם שירות ליותר מ-12 מיליון לקוחות. באופן לא מפתיע, בהתחשב בפרופיל הגדול שלה והשפעת הסופה על אזור השירות שלה, חברת החשמל ספגה מכה גדולה. לפי הצהרתה שלה, 1.7 מיליון לקוחות היו ללא חשמל ב-29 בספטמבר, בשעות שלאחר פגיעת הסופה.
השירות החל מיד במאמץ להחזיר את החשמל. FPL החלה בהכנות לפני שאיאן הגיע. היא החלה להציב את כוח העבודה שלה ולגייס תוכנית חירום בימים שקדמו לנפילת הסופה.
לאחר הנפילה, החל מאמץ השיקום מיד ברצינות, לאחר שככו התנאים המסוכנים ביותר של הסופה. בשיאו, המאמץ כלל פריסת כל כוח העבודה של FPL של 21,000, בתוספת סיוע נוסף מ-30 מדינות. כדי לתמוך במאמציהם, 37 אתרי היערכות, חניה ועיבוד נפרסו אסטרטגית ברחבי המדינה.
באזורים מסוימים שבהם התנאים לא בטוחים לפריסת הצוותים, המאמץ הסתמך על טכנולוגיית רשת חכמה מרוחקת ומזל"טים כדי להעריך את הנזק. ההרס היה כה חמור באזורים מסוימים, הסביר FPL, ששיקום השירות לא הספיק. חלק מהתשתיות יצטרכו למעשה להיבנות מחדש.
העבודה נמשכה לאורך כל השבוע, ועד יום חמישי ה-6 באוקטובר, FPL הודיעה שהחשמל הוחזר לכ-2 מיליון לקוחות מתוך סך של 2.1 מיליון שאיבדו את החשמל.
חברת החשמל צופה להחזיר את החשמל לכ-95% מהלקוחות שהושפעו מה-7 באוקטובר. לכ-97,000 לקוחות עדיין אין חשמל. מתוכם, FPL מציינת שאלפים "ניזוקו בצורה כה קשה עד שאולי לא יוכלו לקבל שירות חשמלי בבטחה". החברה ממשיכה להתמקד באותם אזורים שנפגעו הכי קשה.
חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז
התקשרו אלינו ב 03-376-0264
כתיבת תגובה