טופ חשמל | חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

DOE מפרסם את מפת הדרכים להפחתת הפחמן של המגזר התעשייתי של אמריקה

משרד האנרגיה של ארה"ב (DOE) פרסם "מפת דרכים תעשייתית של שחרור פחמן", והכריז על 104 מיליון דולר לקידום טכנולוגיה להפחתת פליטות שיכולה להפחית את הפחמן של המגזר התעשייתי של המדינה.

הדו"ח מדגיש את הצורך הדחוף להפחית את פליטת הפחמן והזיהום בייצור האמריקאי. בשנת 2021, המגזר התעשייתי ייצר שליש מפליטות גזי החממה המקומיים (GHG), שהם יותר מהפליטות השנתיות של 631 מיליון מכוניות מונעות בנזין, על פי הודעה לעיתונות של DOE מספטמבר 2022.

דו"ח זה הוא חלק מסדר היום הגדול יותר של שחרור פחמן תעשייתי של DOE, הכולל את הקצאת 7 מיליון דולר של ממשל ביידן מחוק התשתיות הדו-מפלגתיות, תוך התמקדות בייצור שחרור פחמן, המכון ה-7 לייצור אנרגיה נקייה, הפועל לחשמול חום תהליכים, והחדשנות הטכנולוגית התעשייתית. ועדה מייעצת, המייעצת ל-DOE לגבי טכנולוגיות הפחתת פליטות תעשייתיות. הוא גם מתבסס על חוק הפחתת האינפלציה, המעניק זיכוי מס לייצור אנרגיה נקייה בסך 10 מיליארד דולר, 5.8 מיליארד דולר עבור מתקנים תעשייתיים וניטור והקרנה חדשים עבור קהילות בקרבת מתקנים אלה.

מפת הדרכים נועדה "ליצור מקומות עבודה בשכר טוב לעובדים אמריקאים, לעודד צמיחה כלכלית וליצור עתיד נקי ושוויוני יותר", על פי ההודעה.

הוא מתווה ארבעה מסלולים לממשלה, לתעשייה ולבעלי עניין אחרים להאצת הפחתת הפליטות התעשייתיות: (1) יעילות אנרגטית; (2) חשמול תעשייתי; (3) דלקים דלי פחמן, חומרי הזנה ומקורות אנרגיה (LCFFES); וכן (4) ניצול ואחסון לכידת פחמן (CCUS), אשר ביחד יכולים להפחית את פליטת גזי החממה לטווח הקרוב והארוך.

"המגזר התעשייתי של אמריקה הוא קריטי לכלכלה ולחיי היומיום שלנו, ובכל זאת הוא מהווה כיום חלק עצום מפליטות גזי חממה, וקשה במיוחד לשחרור פחמן", אמרה שרת האנרגיה של ארה"ב, ג'ניפר מ. גרנהולם בהודעה לעיתונות.

מפת הדרכים של DOE מדגישה חמישה מגזרים עתירי אנרגיה שבהם למאמצי הפחמן התעשייתי יכולה להיות ההשפעה הגדולה ביותר. תעשיות אלה – ברזל ופלדה, מלט ובטון, מזון ומשקאות, ייצור כימיקלים וזיקוק נפט – מייצגות 51% מהפליטות הקשורות לאנרגיה במגזר התעשייתי, לפי הפרסום.

מפת הדרכים מציעה הזדמנויות רבות עבור ECs, החל מחשמול של מערכות, דרך ניתוח ומעקב אחר צעדי יעילות ועד הפחתת פסולת אריזות בייצור. תוכניות הפיתוח והסיוע הטכני של כוח העבודה של DOE יכולות להכין את 11.4 מיליון האמריקאים העובדים בייצור למעבר בתעשייה הנקייה, על פי ההודעה לעיתונות.

המסלול הראשון, האופציה החסכונית ביותר להפחתת פליטת גזי חממה בטווח הקרוב, הוא הבטחת יעילות אנרגטית, נכתב בפרסום. ניתן להשיג זאת על ידי יישום אסטרטגיות ניהול אנרגיה הממטבות את הביצועים של תהליכים תעשייתיים כלל-מערכתיים; ניהול חום תרמי מחימום תהליך ייצור, דוד ומקורות חום וכוח משולבים; והגדלת פרודוקטיביות האנרגיה באמצעות ייצור חכם וניתוח נתונים מתקדם.

שחרור פחמן של חשמול תעשייתי ממקורות מתחדשים ברשת וגם ממקורות מתחדשים באתר הוא המסלול השני. זה יכלול חשמול של חום תהליך באמצעות אינדוקציה, חימום קרינתי או משאבות חימום מתקדמות; חשמול של תהליכים בטווחי טמפרטורות גבוהות, כולל ייצור של ברזל, פלדה ומלט; והחלפת תהליכים מונעים תרמית לתהליכים אלקטרוכימיים.

הפחתת פליטת בעירה המופקת מתהליכים תעשייתיים מחייבת החלפת דלק וחומרי הזנה דלי וללא פחמן. LCFFES, המסלול השלישי שהותווה על ידי DOE, כולל פיתוח תהליכים גמישים בדלק, שילוב דלקי מימן וחומרי הזנה ביישומים תעשייתיים ושימוש במימן ירוק, דלק ביולוגי וחומרי מזון ביולוגיים.

המסלול הרביעי, CCUS, פירושו לכידת פחמן דו חמצני שנוצר ולאחר מכן להשתמש ב-CO2 הכלוא הזה כדי ליצור מוצרים או לאחסן אותו לטווח ארוך. תהליך זה יכול לכלול אחסון גיאולוגי קבוע ופיתוח תהליכים לשימוש ב-CO2 שנלכד לייצור חומרים חדשים, פיתוח ספיגה כימית של CO2 לאחר בעירה או פיתוח חומרים מתקדמים ללכידת CO2 כדי להוזיל את העלות ולשפר את היעילות.

מפת הדרכים של Decarbonization Industrial מדגישה גם שש המלצות להזדמנויות השקעה במחקר, פיתוח והדגמה (RD&D): (1) יישום מדע יישומי נוסף באמצעות RD&D מתקדם בשלבים מוקדמים כדי להשיג פליטת פחמן אפס נטו עד 2050; (2) מימון אסטרטגיות תהליך מרובות, כולל חשמול, יעילות, דלקים דלי פחמן, CCUS וגישות חלופיות אחרות; (3) האצת הפריסה והפחתת הסיכון עם הדגמות נוספות של ערכת בדיקה; (4) טיפול בשריפת דלק לחום, הגורם לרוב הפליטות התעשייתיות; (5) מיקוד פתרונות בהשפעת המערכות שתהיה לטכנולוגיה להפחתת פחמן על שרשרת האספקה; וכן (6) הרחבת השימוש במחזורי חיים, מודלים וניתוחים טכנו-כלכליים ומערכות.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן