Home / Green Building / המעבר של פורטו ריקו לרשת חשמלית עמידה בהובלת תושבים, עמותות

המעבר של פורטו ריקו לרשת חשמלית עמידה בהובלת תושבים, עמותות

בספטמבר 2022, הוריקן פיונה גרמה להפסקה נוספת ברחבי האי בפורטו ריקו. הסופה ירדה 30 סנטימטרים של גשם, תוך הפקת הצפות ומפולות בוץ. בעוד שכמעט מיליון לקוחות חסרו חשמל בסמוך לאחר מכן ואלפים עדיין היו חסרי חשמל באמצע אוקטובר, השיקום נע מהר יותר מאשר לאחר הוריקן מריה, שפקד את האי בספטמבר 2017.

למרות שנדרשת עבודה נוספת כדי לשפר את הרשת של האי ולשמור על פעילות יציבה, תושבים רבים, שירותים חיוניים ועסקים הצליחו להשאיר את האורות דולקים במהלך פיונה, הודות לפאנלים סולאריים ומערכות סוללות, לפי מאמר בספטמבר ב-Time.

כמעט 42,000 מערכות סולאריות על הגג נרשמו לתוכנית מדידת הרשת של האי נכון לינואר 2022, פי יותר משמונה מהכמות בשנה לפני שהוריקן מריה פגעה באי, על פי נתוני Casa Pueblo ונתוני השירות. אלפי מערכות נוספות פועלות אך לא נספרות מאחר שהן אינן מחוברות לרשת, על פי מאמר ב-Grist.

חמש שנים לאחר ההוריקן מריה

הוריקן מריה השמיד 80% מרשת החשמל השברירית והפחית את החשמל ל-3.4 מיליון בני אדם – כל אוכלוסיית האי, לפי הודעה לעיתונות של FEMA באוקטובר 2017. חמש שנים לאחר מכן, פריסת כספי ההבראה התעכבה, הרשת היא עדיין לא אמין והאי ממשיך לחוות הפסקות חשמל.

FEMA הקצתה 3.2 מיליארד דולר כדי לסייע בהחזרת החשמל לאי; עם זאת, ניהול כושל, שחיתות ושטח קשה האטו את מאמצי ההתאוששות, לפי המאמר של Grist. ממשלת פורטו ריקו השלימה רק 21% מתוך למעלה מ-5,500 פרויקטים שלאחר הוריקן, לפי מאמר בספטמבר 2022 בלוס אנג'לס טיימס.

בשנת 2020, FEMA הקצתה 9.5 מיליארד דולר לרשות הציבור פושטת הרגל של האי, Puerto Rico Electric Power Authority (PREPA), לפי מאמר מספטמבר 2022 ב-Scientific American. הרשויות בפורטו ריקה עשו הסכם ל-15 שנים להעברת מערכת ההולכה וההפצה המופעלת בציבור ל-LUMA Energy, קונסורציום פרטי של חברות אמריקאיות וקנדיות. ביוני 2022, PREPA ו-LUMA קיבלו 12.8 מיליארד דולר כדי להמשיך ולשפר את הרשת, כך דיווחה סיינטיפיק אמריקן. LUMA מפעילה כעת את הרשת ומנהלת את הבנייה מחדש, בעוד PREPA ממשיכה לייצר ולרכוש חשמל, לדברי גריסט.

אלפים מחו על ההפרטה הזו, על פי דיווח ביולי 2022 של רויטרס. רבים מתלוננים כי LUMA לא הפסיקה הפסקות חשמל רגילות והם משלמים חשבונות חשמל מופקעים – כמעט פי שניים בהשוואה לעלויות החשמל שמשלמים תושבי ארצות הברית היבשתית, על פי מאמר ביוני 2022 ב-Journal of Public & International Affairs.

מהפכה סולארית בהובלת קהילה

המעבר למערכת אנרגיה עמידה יותר ובת קיימא נפל בידי תושבים, עמותות מקומיות ועסקים.

Solar Responders מצייד את עמדות המענה הראשון במערכות אחסון סולאריות פלוס. עד כה, הארגון התקין מערכות ב-19 תחנות כיבוי, עם תוכניות להתרחב.

Casa Pueblo, שהוכר על ידי פרס גולדמן בשנת 2002, מוביל תוכניות פיתוח בר קיימא באי. לאחר מריה, הארגון התקין מערכות סולאריות עבור למעלה מ-100 בתים ו-30 עסקים באי. כעת, בעקבות פיונה, קאזה פואבלו שיתף ברשתות החברתיות כיצד המיקרו-רשתות הסולריות שלהם ניצלו את ההוריקן וכיצד פאנלים סולאריים עוזרים למשפחות לשמור על החשמל שלהן – כמו התושב הזה שהצליח להפעיל את הדיאליזה מצילת החיים שלו. מְכוֹנָה.

LUMA חיברה כמה מתקנים סולאריים למגורים ומעריכה שבעוד כמה שנים היא תשלש את כמות הייצור בקנה מידה שירותים באי, שיתף מריו הורטאדו, מנהל הרגולציה הראשי של LUMA, ב-Scientific American. אבל רבים אינם יכולים להרשות לעצמם להתקין אנרגיה סולארית ללא סיוע במענקים, מה שהופך את זה למאתגר עבור תושבים ועמותות לעבור רשת חשמלית של אי שלם בעצמם, הזהיר גריסט.

פורטו ריקו היא מיקום נהדר לאנרגיה מתחדשת, עם פוטנציאל לייצר פי ארבעה עד חמישה מהכמות הסולרית הנדרשת כדי לענות על הביקוש הנוכחי למגורים, על פי מחקר משנת 2020 של המעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת (NREL). סולארית על הגג יכולה לספק מספיק כוח לקהילות מקומיות ולהפחית את כמות האנרגיה הכוללת שיש להעביר ולהפיץ, על פי "מחקר חוסן ומעברים לרשת של פורטו ריקו ל-100% אנרגיה מתחדשת" של NREL, הנקרא גם PR100.

השקעה באנרגיה סולארית יכולה לעזור לפורטו ריקו להגיע ליעד שלה לייצר 40% מהאנרגיה שלה מאנרגיה מתחדשת עד 2025, הקבוע בחוק המדיניות הציבורית של פורטו ריקו 2019.

האי מדורג בין 10 המיקומים המובילים בארצות הברית עם ההתקנה הסולארית הביתית הגבוהה ביותר לנפש, על פי טיים. למעלה מ-2,800 פרויקטים סולאריים מותקנים מדי חודש, על פי דו"ח מאי 2022 של משרד האנרגיה של פורטו ריקו שהוגש על ידי LUMA.

תמרוק בדלקים מאובנים, תשקיע באנרגיה מתחדשת

בעוד PREPA טוענת שהיא מקדמת את יעדי האנרגיה הנקייה של האי, היא ממשיכה להשקיע בדלקים מאובנים. עבודות השיקום התמקדו בתיקון והארכת חייה של הרשת הקיימת והמיושנת, למרות שהיא תלויה בדלקים מאובנים, מעולם לא סיפקה אנרגיה אמינה והוזנחה במשך עשרות שנים, דיווח גריסט. תוכנית התשתית המוצעת ל-10 שנים של PREPA קוראת לבנות תחנות כוח חדשות המופעלות בגז מתאן ברחבי האי.

רות סנטיאגו, תומכת אקלים ועו"ד בקבוצת החוק הסביבתי Comite Dialogo Ambiental Inc. וחברה במועצה המייעצת לצדק סביבתי של הבית הלבן, הגישה תסקיר ב-2020 בטענה נגד תוכנית 10 השנים של PREPA. לקהילה עדיף לעבור ישירות לאנרגיה מתחדשת, כתבה סנטיאגו במאמר עבור אוניברסיטת ליהי עלמא שלה.

קובעי מדיניות וחוקרים באי וביבשת ארה"ב דוחפים את כספי ההתאוששות הפדרליים להשקיע באנרגיה מתחדשת כמו סולארית באתר, מערכות אחסון ומיקרו-רשתות.

"מקובל על כך שהדרך הבטוחה ביותר להורדת תעריפים וייצוב הכספים של מערכת החשמל היא לשים קץ לתלותה של פורטו ריקו בדלקים מאובנים", כתב טום סנסילו, מנהל הניתוח הפיננסי של המכון לכלכלת אנרגיה וניתוח פיננסי (IEEFA) ), בדוח של IEEFA מספטמבר 2022. "הגיע הזמן שהממשלה הפדרלית וממשלת האי יעמדו מול האינטרסים של מחזיקי אג"ח ודלק מאובנים ויפנו את מיליארדי הדולרים של כסף לשיקום רשתות לבנייה מחדש של רשת עמידה, מבוזרת, מבוססת אנרגיה מתחדשת".

כדי להפוך אנרגיה מתחדשת לנגישה יותר, יש ליישם מענקים או זיכוי מס פדרליים למשפחות בעלות הכנסה נמוכה ולהקצות את סיוע ההתאוששות הפדרלי של 13 מיליארד דולר לאחר מריה ליצירת אנרגיה סולארית מבוזרת, במקום מפעלי גז טבעי ודיזל מרכזיים, אמר סנסילו. במאמר Time.

הפקת חשמל מתחדש בנקודת השימוש שלו או בסמוך אליה ואחסונו בסוללות הופכים את האנרגיה למקומית יותר, במקום לרכז אותה במערכת הולכה מיושנת, לא יעילה ויקרה של תחנות כוח גדולות הפזורות ברחבי האי, על פי מאמר דעה של Grist Fix שנכתב מאת סנטיאגו.

"בדרך זו, המערכת כולה אינה מופלת כאשר חלק אחד שלה נפגע על ידי הוריקן", כתבה.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

ניתוח נתונים הוא שלב חיוני בפעולות השירות הנוכחיות

כמעט כל תעשייה הופכת יותר ויותר מונעת נתונים כדי לעמוד בקצב העסקי המהיר של היום. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן