Home / Safety / נהיגה אגרסיבית פוגעת בציי קבלני חשמל

נהיגה אגרסיבית פוגעת בציי קבלני חשמל

נהיגה אגרסיבית – מונח שנטבע בשנות ה-90 – מורכב מכמה התנהגויות שעלולות להיות מסוכנות, כמו נהיגה במהירות מופרזת, נסיעה לאחור, אריגה בתנועה ומחוצה לה, החלפת נתיבים ללא איתות והפעלת רמזורים אדומים ותמרורים. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) מגדיר עוד נהיגה אגרסיבית כ"הפעלה של רכב מנועי באופן שמסכן או עלול לסכן אנשים או רכוש".

הוועידה הלאומית של בתי המחוקקים של המדינה מצאה כי מהירות מופרזת הייתה גורם ב-27% מכלל התאונות הקטלניות ב-2015, בעלות של 40 מיליארד דולר בשנה. בנוסף, אם המהירות עולה ב-50%, האנרגיה המשתחררת בהתרסקות יותר מכפולה.

נהיגה אגרסיבית עלולה להסלים ל" זעם כביש ", גרסה קיצונית יותר של נהיגה אגרסיבית, המאופיינת בקללות, מחוות מגונות, חבטות, החלקת צד או הורדת כלי רכב אחרים מהכביש. חשוב להבחין בין נהיגה אגרסיבית – עבירת תנועה – לבין זעם בכביש – עבירה פלילית. נתונים שנאספו בשנת 2019 על ידי קרן AAA לבטיחות בדרכים הצביעו על כך שכמעט 80% מהנהגים מפגינים תוקפנות, זעם כבישים או כעס משמעותי כשהם מאחורי ההגה.

"נהגים אגרסיביים פוגעים בציי שלהם," אמרה בלינדה רופר, סגנית נשיא לשיווק ב-GPS Insight, Scottsdale, Ariz. בנוסף לדאגה הבטיחותית הברורה, נהיגה אגרסיבית יכולה להגדיל את עלויות הדלק. משרד האנרגיה האמריקאי מעריך כי נהיגה אגרסיבית יכולה להפחית את צריכת הגז ב-15%-30% בכבישים מהירים וב-10%-40% בערים. לכך יכולה להיות השפעה מצטברת על תקציב הצי.

כדי לנטרל את ההשפעות השליליות של נהיגה אגרסיבית, מנהל ציי הרכב יכול להשתמש בטלמטיקה ומצלמות מחוונים חכמות כדי לאסוף נתונים על כל אחת מהתנהגויות הנהג שלהם וליישם אימון נהגים. אמצעים אלה יכולים לעזור למנהלי צי להפסיק נהיגה אגרסיבית, לקצץ בהוצאות, לשפר את היעילות ולהגן על הנהגים.

"שימוש בטלמטיקה ומצלמות מחושב יכול לעזור להפחית נהיגה אגרסיבית על ידי חשיפת התנהגותו של כל נהג", אמר רופר. "טלמטיקה יכולה לפקח על מהירות מופרזת של נהג, בלימה חזקה והרגלים רעים אחרים, לזהות הזדמנויות אימון – ומשמעת".

טלמטיקה בשילוב עם מצלמות מחושב יכול גם להגן על נהגים על ידי קביעה אם התנהגות הייתה מוצדקת בהקשר של תנאי הנהיגה שלהם, ובכך להגביר את הבטיחות ולהפחית תאונות.

רופר ציין כי אפילו נהגים מנוסים ומצפוניים יכולים לאבד שליטה כאשר הם זועמים או נסערים. "דרישות אספקה ​​או שירות בזמן ושעות ארוכות בדרכים עלולות להפוך את נהגי הצי עוינים", אמרה. "הפסקת נהיגה אגרסיבית היא האינטרס הטוב של כל מי שנמצא בכביש".

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

משרד העבודה פרסי 11.7 מיליון דולר במענקים לבריאות ובטיחות במקום העבודה

משרד העבודה האמריקאי העניק יותר מ-11,746,992 דולר במענקים התומכים במאמצי הבטיחות במקום העבודה. המימון מכוון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן