Home / Green Building / ניתוח נתונים הוא שלב חיוני בפעולות השירות הנוכחיות

ניתוח נתונים הוא שלב חיוני בפעולות השירות הנוכחיות

כמעט כל תעשייה הופכת יותר ויותר מונעת נתונים כדי לעמוד בקצב העסקי המהיר של היום. פתרונות ביג דאטה חיוניים לחברות מודרניות, מכיוון שהם עוזרים לייעל את התפעול, להגביר את הפרודוקטיביות ולעמוד בשורה התחתונה.

תעשיית השירותים עוברת שיפוץ גדול מבחינת הדיגיטציה. חברות מבינות שהן חייבות להתפתח בעידן הביג דאטה, הכולל אימוץ טכנולוגיות חדשות, עדכון תהליכים תפעוליים ועמידה בדרישות המשתנות ללא הרף. ככל שניתוח נתונים הופך נפוץ יותר בפעולות שירות, הוא ימלא תפקיד חיוני בצמיחת התעשייה הזו ויכול להציע יתרונות חשובים.

Itron, המציעה פתרונות לניהול משאבי אנרגיה ומשאבי מים, פרסמה דו"ח לשנת 2022 המנתח כיצד חברות וערים שירות ממנפות פתרונות ניתוח נתונים. הוא דן בממצאים מרכזיים מסקרים של 600 מנהלי שירות ו-600 לקוחות מושכלים מחמש מדינות, כולל ארצות הברית, ספרד, הודו, בריטניה ואוסטרליה.

הדוח של איטרון מצביע על כך שיותר מ-9 מתוך 10 משתתפי הסקר מסכימים כי מינוף תובנות ניתוח נתונים בזמן אמת חשוב מאוד. משבשים בתעשייה מתפתחים, הדורשים את הפתרונות העדכניים ביותר כדי לעמוד בקצב ולשפר את קבלת ההחלטות ב-C-suite. לדוגמה, חברות חשמל המטפלות בבדיקות עמודים ומלאי ידועות לשמצה, כלומר מחלקות מזניחות לעתים קרובות את צורכי הנתונים של החברה, על פי דו"ח ממארס 2022 של ספקית תוכנת השירות Ike. יש לעצב מחדש נתוני בדיקת עמודים ונתוני מלאי כדי להכין אותם לניתוח נתונים חדש.

זוהי רק דוגמה אחת, אך קחו בחשבון את סוגי השירותים האחרים וכמה מחלקות יכולות להפיק תועלת מפתרון מקיף יותר לניהול וניתוח נתונים. מנהלי שירות יודעים כי רתימת הכוח של הנתונים לניתוח הוא משהו שהם חייבים להסתגל אליו בשנים הקרובות.

הדו"ח של Itron גם מצביע על כך שתובנות שירות מותאמות אישית ללקוחות עשויות להיות מגמה מרכזית בתעשייה בעתיד. חברות המציעות ללקוחות את היכולת לקבל תובנה לגבי מערכות האנרגיה והמים שלהם מאפשרות להם לקבל החלטות טובות יותר לגבי החשבונות וצריכת האנרגיה שלהם. הדוח אפילו מציע שאנשים מוכנים לשלם יותר אם ספקים מציעים תובנות מותאמות אישית.

צרכנים ידידותיים לסביבה יכולים גם לבחור מערכות חשמל, מים או חימום וקירור חדשות כדי לשפר את יעילות האנרגיה וליצור בית או עסק ידידותיים יותר לסביבה.

ניתוח נתונים יכול להועיל גם לכלי עזר במונחים של אבטחת סייבר. חברות שירות אינן חסינות מפני מתקפות סייבר – למעשה, מגזר האנרגיה והשירותים הוא יעד מרכזי לפשעי סייבר, על פי מאמר ביולי 2022 ב-IIOT Power.

אין זה מפתיע ששחקני איומים מכוונים לחברות אלו ככל שצצה יותר טכנולוגיה בתחום. הם רואים משטח התקפה מורחב וסבירות מוגברת להפיק רווח משמעותי מתקיפת תשתית קריטית. לכן כל חברת שירות חייבת להבין את החשיבות של אבטחת סייבר מכיוון שניתוח הופך להיות בכל מקום. לפתרונות אלה חייבים להיות אמצעי אבטחה מונעים שונים כדי להשתמש בהם ביעילות, בין אם ניתוח נתונים של שירות מים או חשמל.

לפי הדו"ח, בחמש השנים הקרובות, כלי עזר ימנפו יכולות ניתוח נתונים, במיוחד אלה עם התקני מודיעין קצה תואמים. האינטרנט התעשייתי של הדברים ומכשירי ניתוח מתקדמים אחרים ישחקו תפקיד מכריע בניתוח יעיל.

מינוף השקעות טכנולוגיות המצוידות בטכנולוגיות מחשוב קצה הוא דבר לא מובן מאליו עבור שירותים. הם יכולים לאסוף כמויות אדירות של נתונים תפעוליים תוך הפחתת זמן ההשהיה, ובסופו של דבר להאיץ את תהליכי קבלת ההחלטות.

לפעולה בקצה עשויה להיות השפעה גדולה על איכות החיים של לקוחות שירות בשל החומרה הגוברת של אירועי מזג האוויר. ניהול תנאים קיצוניים הוא אתגר עבור שירותים, אבל היתרון הוא טכנולוגיה טרנספורמטיבית שצפויה להגביר את היעילות ולהקל על זמני תגובה מהירים יותר לאירועים משמעותיים.

הדו"ח מציין עוד כי בעוד שחברות שירות עשויות להיאבק לאמץ ולהטמיע פתרונות ניתוח נתונים חדשים, הכלים הללו יהפכו חיוניים בעידן הדיגיטלי.

זה הזמן של מובילים בתעשיית האנרגיה והשירותים להישאר מעודכנים במגמות הנוכחיות, לבחון הזדמנויות עם ספקי ניתוח נתונים ולהתחיל בתהליך הרכש. עתיד כלי השירות יסתמך יותר ויותר על פתרונות ניתוח נתונים ועל היתרונות שהם מספקים.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

רצפות קינטי רותמות את האנרגיה של חובבי מוזיקה

בניסיון להגיע לקיימות משופרת ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה על ידי צמצום פליטת ה-CO2 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן