Home / Integrated Systems / שימוש מוגבר ברובוטים לאוטומציה של מחסנים ועוד

שימוש מוגבר ברובוטים לאוטומציה של מחסנים ועוד

המחקר והפיתוח בשימוש ברובוטיקה במסגרות מחסנים ותעשייתיות צוברים תאוצה, ומזינים צמיחה מרשימה במגזר השוק.

"שוק רובוטיקה של מחסנים", דוח מיוני 2022 מאת Future Market Insights (FMI), חושף כי שוק הרובוטיקה העולמי למחסנים צפוי להגיע לשווי של יותר מ-9.5 מיליארד דולר עד שנת 2032. בשנת 2022, השוק היה בקצב לעלות על 5 דולר מיליארד, עלייה בשיעור צמיחה שנתי בולט של 13% לאורך כל תקופת התחזית. רובוטיקה ממנפת טכנולוגיות דיגיטליות ומחשוב באמצעות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה כדי להפוך שלל פעולות לאוטומטיות.

"השוק צפוי להיות מונע על ידי מגמת התיעוש הגוברת והטמעת Industry 4.0", לפי הדו"ח.

שירותי רובוטיקה

רובוטיקה של מחסנים משמשת במגוון מערכות אוטומטיות כדי להביא יעילות רבה יותר לתהליכים במימוש, מלאי והפצה. סוגים שונים של רובוטיקה, לפי 6 ריבר סיסטמס, כוללים כלי רכב מודרכים אוטומטיים להובלת חומרים ואספקה; מערכות אחסון ושליפה אוטומטיות לניהול מלאי; קובוטים, או רובוטיקה שיתופית המשמשת לסיוע לצוות אנושי בביצוע משימות במחסן; זרועות רובוטיות מפרקיות המעבירות מוצרים בתוך מחסנים; ומערכות סחורה לאדם המעבירות פריטים לתחנות איסוף נייחות.

רובוטים למחסנים ישימים בשווקים רבים, כולל מזון ומשקאות, רכב, תרופות, אלקטרוניקה, בנייה, הגנה ונפט וגז. חברות משקיעות דולרים עצומים בפעילויות מחקר ופיתוח בשוק הרובוטיקה למחסנים, בעיקר במדינות מפותחות, לחדשנות מוצרים, אוטומציה מתקדמת יותר וחתירה לייצור וייצור איכותיים.

לפי FMI, אמזון התקינה כמעט 15,000 רובוטים במחסניה בארה"ב כדי לצמצם את עלויות התפעול בחמישית ולעמוד בביקוש הגובר של הצרכנים. היא השתמשה בטכנולוגיה שפותחה על ידי Kiva Systems, חברת רובוטיקה שבהמשך תרכוש ותשנה את שמה של Amazon Robotics. באוקטובר 2021, אמזון הודיעה על פתיחת מתקן חדש ראשון מסוגו לייצור רובוטיקה בווסטבורו, מסצ'וסטס. אמזון חשפה גם תוכניות לרכישת iRobot באוגוסט 2022.

נהגים ומעצורים בשוק

גורמי שוק חשובים לשוק הרובוטיקה של המחסנים, על פי FMI, כוללים ביקוש הגובר לאוטומציה לחיסכון בזמן והפחתת עלויות, הגדלת מספר יחידות החזקת המלאי, הגדלת הביקוש והמודעות לייצור איכות ובטיחות, התקדמות בטכנולוגיה והגברת השימוש ב- יישומים ותעשיות שונות כגון מזון ומשקאות ואלקטרוניקה.

חלק מהחסמים שצוינו בדו"ח כיכולים לפגוע בצמיחת שוק הרובוטיקה של המחסנים הם עלות האימוץ הגבוהה הראשונית הקשורה להדרכה ופריסה, חוסר מודעות וקושי באינטראקציה עם רובוטים עבור חלק ממשתמשי הקצה.

הטרנספורמציה הדיגיטלית ו-Industry 4.0 ממשיכים לחולל מהפכה בדרך שבה חברות מייצרות, משפרות ומפיצות מוצרים. היצרנים משלבים טכנולוגיות חדשות, כולל האינטרנט של הדברים, מחשוב ענן, אנליטיקה, AI ולמידת מכונה במתקני הייצור שלהם ולאורך כל פעילותם. הצעת הערך הזו כוללת כעת רובוטיקה, עבור משימות ספציפיות והפחתת נטל העלויות הכולל על משתמש הקצה.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

מתחבר עם ג'ף ביברס

ג'ף ביברס הצטרף ל-NECA כמנהל בכיר, שילוב רשתות ושירותים בפברואר 2022. בעבר הוא היה מנהל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן