Home / Residential / שפל במכירות בתים חדשים, על פי NAHB

שפל במכירות בתים חדשים, על פי NAHB

שוק הנדל"ן תמיד חווה תנודות מחזוריות, אך הירידה הנוכחית במכירות בתים חדשים חייבת סיבתיות מסוימת להשפעות מתמשכות של COVID-19, שקטעה את שרשראות האספקה, שבתורה, שיבשה את בניית הבית. בשילוב עם עליית ריבית המשכנתא ועלויות הבנייה, בעיות בשרשרת האספקה ​​הביאו לשוק איטי יותר למכירת בתים חדשים. על פי דוח אוגוסט 2022 ממפקד האוכלוסין בארה"ב, מכירות בתים חדשים ביולי ירדו ב-12.6% מהחודש הקודם ל-511,000 (מנוכי עונתיות) ויותר מ-29% מלפני שנה.

"קצב המכירות המאכזב משקף ירידה מתמשכת בסנטימנט של הקבלנים, שכן שיעורי משכנתא גבוהים ועלויות בנייה גבוהות יותר דוחקים יותר צרכנים מהשוק, במיוחד קונים מתחילים", אמר ג'רי קונטר, יו"ר האגודה הלאומית של בוני בתים (NAHB). ) ובונה בתים ומפתח מסוואנה, ג'ורג'יה, בדוח באוגוסט 2022 מה-NAHB.

לעומת זאת, מחירי הדירות עלו בקצת יותר מ-8% לעומת 2021. מבחינה טכנית, כך גם המלאי, עם היצע של 10.9 חודשים של בתים צמודי קרקע חדשים – אם כי לא כל בית ברשימת המלאי הושלם, וחלקם עדיין לא הושלם. אפילו לפרוץ דרך. מתוך 464,000 בתים הרשומים במלאי, רק 45,000 מוכנים לאכלוס.

עם מחסור בחומרים ומחירים וריביות גבוהות יותר, בתים לא נבנים או נמכרים. זה הוביל את NAHB להכריז על מיתון בשוק הדיור. מיתון דיור מוגדר על ידי איגוד המתווכים הלאומי כירידה במכירות בתים במשך שישה חודשים רצופים.

שוק מגורים איטי משפיע על תעשיות אחרות. לדוגמה, צניחה במכירות מכשירי חשמל באה בדרך כלל בעקבות מיתון בדיור. השפעת הגלגול של שוק דיור סטגנציה יכולה להתרחב מעבר למוצרי צריכה ועד קבלני שירות ומקצועות בניין אחרים.

בעוד שתחזית S&P Global North American Corporate Credit לאמצע השנה עבור בוני בתים ומפתחים, שפורסם ביולי 2022, משקפת את ה"ריכוך" הנוכחי בבנייה למגורים, מבקרים רבים צופים התאוששות, הודות לביקוש לדיור שחרוג מהמחסור בבתים. להיות בין 1 מיליון-4 מיליון.

בנוסף לביקוש המתמשך לדיור, סימנים נוספים לתקווה לעלייה חיובית בשוק כוללים התייצבות של ריבית המשכנתאות, ירידת מחירי הדלק והאטת האינפלציה. זה יכול להשאיר קבלני מגורים בעבודה לקראת תנאי השוק המשתנים.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן