Home / Green Building / האם ניתן להשתמש בטכנולוגיית חלל כדי לצמצם את זמן הטעינה עבור רכבי EV?

האם ניתן להשתמש בטכנולוגיית חלל כדי לצמצם את זמן הטעינה עבור רכבי EV?

אחת ההתלבטויות הגדולות של הציבור הרחב לגבי שימוש ברכב חשמלי מתמקדת בחרדת טווח, הקשורה ישירות לזמן הטעינה. רוב השקעים הביתיים – מטען ברמה 1 – דורשים 40 שעות לטעינה מלאה של ה-EV הממוצע. מטענים רבים ברמה 2 עובדים בקצב של 15-25 מיילים של טווח לשעה, מה שעדיין דורש מספר שעות לטעינה מלאה. כמה מטענים ברמה 3 יכולים לעשות את העבודה תוך 30 דקות באמצעות מתח DC, אך במחיר ניכר.

טכנולוגיית החלל עשויה לקצר בקרוב את זמן הטעינה ל-5 דקות או פחות, על פי מאמר מאוקטובר 2022 של נאס"א. סוכנות החלל משתפת פעולה עם אוניברסיטת פרדו בפרויקט מחקר למשימות חלל עתידיות שעשויות למצוא יישום כאן על כדור הארץ.

הטכניקה של "רתיחה תת-קירור של זרימה" משמשת להכנסת "מערכות כוח ביקוע גרעיני למשימות לירח, למאדים ומעבר לה" ומשאבות חום לדחיסת אדי דלק לתמיכה בבתי גידול של ירח ומאדים ומערכות המספקות בקרה תרמית ותמיכה מתקדמת בחיים. חללית, לפי נאס"א. התהליך מקרר כבלים הנושאים מטענים גבוהים, ומאפשר זרימה מהירה יותר של חשמל ללא סיכון להתחממות יתר של רכיבים.

אותה טכנולוגיה יכולה להגדיל את כמות הזרם החשמלי המסופק למטענים EV בכ-1,400A, שזה כמעט פי חמישה מהקצב של 520A המסופק כיום לרכבי EV.

על פי נאס"א, מטעני EV הטיפוסיים הנרכשים על ידי צרכנים מספקים פחות מ-150A. מערכת חדשה זו יכולה לספק פי 4.6 מהזרם של מטעני EV הזמינים המהירים ביותר בשוק על ידי הסרת חום של עד 24.22 קילוואט.

עם גידול של מספר רכבי החשמל לכמעט 9% משוק הרכב העולמי בשנת 2021, וצפוי להגיע ל-13% מסך הרכבים הקלים השנה, על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית בעדכון מעקב אחר התקדמות האנרגיה הנקייה, טעינה מהירה יכולה להיות קידום קריטי למכירות עתידיות.

פרויקט זה הוא חלק ממחקר מתמשך של Purdue מאז 2017, במימון מ-Ford Motor Co. בשנה שעברה, מהנדסים באוניברסיטה שבסיסה באינדיאנה הציגו שיטת קירור חלופית כחלק מכבל חדש של תחנת טעינה המסוגל לטעון באופן מלא רכבים חשמליים מסוימים בפחות כסף. מחמש דקות – או בערך אותו זמן שלוקח למילוי מיכל דלק. הכבל משתמש בנוזל כחומר קירור כדי למנוע התחממות יתר של הסוללה תוך אספקת כוח רב יותר לטעינת רכבים חשמליים.

בעוד Purdue יצר אב טיפוס שמשכפל משאבה וכבל של תחנת טעינה עם אותו קוטר, בקרות, מכשור, קצבי זרימה וטמפרטורות, המעבדה מצפה לבדוק זאת עם יצרני EV או כבלי טעינה בתוך השנתיים הקרובות.

עם זאת, בסופו של דבר, זמני הטעינה יהיו תלויים ב"דירוג תפוקת הכוח של ספק הכוח וכבל הטעינה, ובדירוג כניסת הכוח של הסוללה של ה-EV", מזהירים חוקרי Purdue. כדי להגיע ליעד של פחות מחמש הדקות, יש לדרג את כל שלושת הרכיבים ל-2,500A.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

ניתוח נתונים הוא שלב חיוני בפעולות השירות הנוכחיות

כמעט כל תעשייה הופכת יותר ויותר מונעת נתונים כדי לעמוד בקצב העסקי המהיר של היום. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן