Home / Integrated Systems / שאלות ותשובות לגבי קוד אזעקת אש

שאלות ותשובות לגבי קוד אזעקת אש

במהלך השנה, אני מקבל הרבה שאלות לגבי קוד אזעקה ואיתות אש לאומי, שעל פני השטח יוצרים בלבול, או גרוע מכך, פרשנות שגויה של הדרישות. לכן, חשבתי שזה יהיה מועיל לדון בכמה מהשאלות הנשאלות ביותר. חשוב לדעת איזו מהדורה של הקוד אומצה בתחום השיפוט שלך, אך גם מה יש למהדורה הנוכחית לאותה דרישה. אם המהדורה הנוכחית שונה מזו שאומצה בתחום השיפוט שלך, אז אתה יכול לעתים קרובות לדון בשינוי עם הרשות בעלת סמכות השיפוט (AHJ) (בהנחה שהיא עוזרת לך) מכיוון שהמהדורה העדכנית ביותר כוללת את החשיבה העדכנית ביותר של הוועדה הטכנית והיא לכן יותר סופי.

נתחיל בהגדרת אזורי הודעות, מהדורת 2019 של NFPA 72. סעיף 3.3.238 קובע:

"אזור מוגדר בתוך מתחם מוגן.

3.328.1 אזור הודעות. אזור דיסקרטי של בניין, או אזור מוגדר מחוץ לבניין, שבו אנשים מיועדים לקבל הודעה משותפת. (SIG-FUN)

10.17.3 מעגלי בקרה המשמשים למטרת שליטה על לוחות מאריכים של NAC יתאימו לכל התנאים הבאים:

(1) לוח/ים מאריך NAC המחוברים למעגל הבקרה לא ישרתו יותר מאזור הודעה אחד."

שאלות:

האם "שטח בדיד של בניין" יכול להיות הבניין כולו? אם כל הבניין מתפנה באזעקה כללית, התשובה היא כן.

מה לגבי כל הקומות של בניין בן חמש קומות, למשל? שוב, התשובה היא כן.

האם אנו זקוקים אז למעגל בקרה לכל קומה אם אנו קוראים לכל אחת אזור בדיד? כן, אם הפינוי הוא לפי קומה, אז כל קומה היא אזור בדיד.

אם לא נשתמש במרחבי אספקת חשמל של מעגלים של מכשירי הודעה (NAC) לבניין בן חמש הקומות הזה ונשתמש ב-NAC אחד מיחידת בקרת אזעקת האש (FACU), אנחנו לא משתמשים במעגלי בקרה, רק במעגלי NA, אנחנו בסדר. אבל, אם מבוסס רק על עיצוב טוב או על טעינת ה-FACU, אנו מחליטים להשתמש ב-FACU NAC כמעגל בקרה עבור ספק כוח מאריך, האם עלינו לספק חמישה מעגלי בקרה עבור חמישה ספקי כוח מאריכים כדי לעמוד בסעיף 10.17.3(1)? מס' ראה 10.17.3 (לעיל). אתה יכול להשתמש ב-FACU NAC כמעגל הבקרה לספק כוח מאריך.

הדברים הבאים מדגישים עוד תפיסה שגויה נפוצה:

בשנת 2010 תכננתי מערכת גילוי אש לבניין בן 8 קומות. למערכת HVAC היה AHU בכל קומה עם מחזיר אוויר פתוח עם חורים בקיר. הבניין לא היה מכוסה בגלאי עשן באזור. מפקד הכיבוי דאז אמר שאני יכול להשתמש בגלאי עשן המותקן על תקרת החדר כדי לכבות את ה-AHU. בהיותי סקרן, שאלתי, מה אם החדר גדול מ-900 רגל מרובע? הוא אמר שתצטרך לכסות את החדר לפי דרישות מרווח גלאי עשן NFPA 72.

NFPA 90 A קובע בסעיף 606.2.1, מערכות אוויר חוזר, כי "יותקנו גלאי עשן במערכות אוויר חוזר בעלות קיבולת עיצובית גדולה מ-2,000 cfm (0.9 m3/s), בתעלת אוויר חוזר או במליאה במעלה הזרם של כל מסננים, חיבורי אוויר פליטה, חיבורי אוויר חיצוניים או ציוד ומכשירי טיהור.

המילה מליאה היא מה שאמר מפקד הכיבוי כי הותר לזה הגילוי בתקרה. מה מחשבותיך?

נתחיל בהגדרה: המליאה היא חלק סגור ממבנה הבניין, מלבד חלל תפוס המתנהל, שנועד לאפשר תנועת אוויר, ובכך לשמש חלק ממערכת חלוקת אוויר.

לאחר מכן, הסתכל על כל הסעיף המתייחס לשאלה:

בקרת מערכות גילוי עשן

נדרשים בקרות 606.1. מערכות חלוקת אוויר יהיו מצוידות בגלאי עשן הרשומים ומתומנים להתקנה במערכות חלוקת אוויר, כנדרש בסעיף זה. גלאי עשן תעלות יתאימו לתקן UL 268A. גלאי עשן אחרים יתאימו לתקן UL 268.

606.2 במידת הצורך. גלאי עשן יותקנו היכן שמצוין בסעיפים 606.2.1 עד 606.2.3.

חריג: לא יידרשו גלאי עשן כאשר מערכות חלוקת אוויר אינן מסוגלות להפיץ עשן מעבר לקירות, רצפות ותקרות התוחמות של החדר או החלל בו נוצר העשן.

זה מושג שחשוב להבין. גלאי עשן מסוג צינור או אזור המסופקים כדי לכבות את ה-AHU נמצאים שם אך ורק כדי למנוע מחזור עשן מאזור האש לחלקים אחרים של הבניין.

606.2.1 מערכות אוויר חוזר. גלאי עשן יותקנו במערכות אוויר חוזר בעלות קיבולת עיצובית גדולה מ-2,000 cfm (0.9 m3/s), בתעלת אוויר חוזר או במליאה במעלה הזרם של כל מסננים, חיבורי אוויר פליטה, חיבורי אוויר חיצוניים, או ציוד ומכשירי טיהור.

חריג: אין צורך בגלאי עשן במערכת אוויר חוזר כאשר כל חלקי הבניין המשרתים על ידי מערכת חלוקת האוויר מוגנים על ידי גלאי עשן באזור המחוברים למערכת אזעקת אש בהתאם לקוד האש הבינלאומי. מערכת גילוי העשן באזור תעמוד בסעיף 606.4.

זו עוד נקודה חשובה.

606.2.2 מערכות אספקה ​​וחזרה נפוצות. כאשר מספר מערכות טיפול באוויר חולקות תעלות או מליאות משותף של אספקה ​​או חזרת אוויר עם קיבולת עיצוב משולבת גדולה מ-2,000 cfm (0.9 m3/s), מערכת האוויר החוזר תסופק עם גלאי עשן בהתאם לסעיף 606.2.1.

חריג: לא יידרשו גלאי עשן בודדים עבור כל יחידת מסוף המופעלת על ידי מאוורר, ובלבד שליחידות כאלה אין קיבולת עיצוב אינדיבידואלית גדולה מ-2,000 cfm (0.9 m3 /s) ויושבתו על ידי הפעלה של אחד מהאפשרויות הבאות :

  1. גלאי עשן הנדרשים לפי סעיפים 606.2.1 ו-606.2.3.
  2. מערכת גלאי עשן שטח מאושרת הממוקמת במליאת אוויר חוזר המשרתת יחידות מסוג זה.
  3. מערכת גלאי עשן באזור כפי שנקבע בחריג לסעיף 606.2.1. בכל המקרים, גלאי העשן יתאימו לסעיפים 606.4 ו-606.4.1.

606.2.3 מעלי אוויר חוזרים. כאשר מעלי אוויר חוזרים משרתים שתי קומות או יותר ומשרתים חלק כלשהו של מערכת אוויר חוזר בעל קיבולת עיצובית גדולה מ-15,000 cfm (7.1 m3 /s), גלאי עשן יותקנו בכל קומה. גלאי עשן כאלה ימוקמו במעלה הזרם של החיבור בין מעלית האוויר החוזרת לכל תעלות או מליאות אוויר.

[F] 606.3 התקנה. גלאי עשן הנדרשים לפי סעיף זה יותקנו בהתאם ל-NFPA 72. גלאי העשן הנדרשים יותקנו לניטור כל זרימת האוויר המועברת על ידי המערכת כולל אוויר חוזר ואוויר פליטה או הקלה. תינתן גישה לגלאי עשן לצורך בדיקה ותחזוקה.

[F] 606.4 שולט על הפעולה. עם ההפעלה, גלאי העשן ישביתו את כל היכולות התפעוליות של מערכת חלוקת האוויר בהתאם לרישום ותווית המכשירים המשמשים במערכת. מערכות חלוקת אוויר שהן חלק ממערכת בקרת עשן יעברו למצב בקרת עשן עם הפעלת גלאי.

[F] 606.4.1 פיקוח. גלאי עשן התעלות יחוברו למערכת אזעקת אש שבה נדרשת מערכת אזעקת אש לפי סעיף 907.2 של קוד האש הבינלאומי. הפעלתו של גלאי עשן תעלה תפעיל אות פיקוח גלוי ונשמע במיקום נוכח כל הזמן. במתקנים הנדרשים לפיקוח על ידי תחנת פיקוח, גלאי עשן תעלות ידווחו רק כאות פיקוח, לא כאזעקת אש.

החשש כאן תמיד היה אזעקות שווא עקב תחזוקה לקויה של DSDs.

חריגים:

1. אין צורך באות הפיקוח במקום בו מטופלים כל הזמן כאשר גלאי עשן התעלה מפעיל את מכשירי החיווי של הבניין.

(זה אף פעם לא רעיון טוב.)

2. בדיירים שאינם חייבים להצטייד במערכת אזעקת אש, הפעלת גלאי עשן תפעיל אות גלוי ונשמע במקום מאושר. מצבי תקלה של גלאי עשן תעלות יפעילו אות גלוי או קולי במיקום מאושר ויזוהו כבעיה בגלאי תעלת אוויר.

לכן, אם כל האמור לעיל נקרא בהקשר, ואם המליאה כפי שהוגדרה לעיל מסופקת עם החזרה בודדת מחלל המליאה, אזי גלאי העשן באזור זה עומד בדרישות קוד IMC. במילים אחרות, מפקד האש צדק. אבל תמיד זכור שאנו יודעים מעט על מאפייני ההפעלה של מערכת HVAC, אז תמיד בקש מטכנאי HVAC את המידע שאנו צריכים לתכנן כמפורט לעיל.

לבסוף, לא ניתן להסתכל על אף אחד מהקודים שלנו בחלל ריק. אז, עיין גם בסעיפים 17.7.4 עד 17.7.5.5.7 של NFPA 72-2010 כדי להבטיח שכל הבסיסים מכוסים.

אם יש לך שאלה לגבי NFPA 72, שלח לי אותה לכתובת [email protected].

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

בניית מרכזי נתונים מתוך מחשבה על אבטחה

מרכזי נתונים הם קריטיים לעסקים ולחיי היומיום. עוד ייבנו ככל שהצרכים הדיגיטליים בעולם יתרחבו, ושיקולי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן