Home / Integrated Systems / בניית מרכזי נתונים מתוך מחשבה על אבטחה

בניית מרכזי נתונים מתוך מחשבה על אבטחה

מרכזי נתונים הם קריטיים לעסקים ולחיי היומיום. עוד ייבנו ככל שהצרכים הדיגיטליים בעולם יתרחבו, ושיקולי אנרגיה חייבים לשחק תפקיד מרכזי בצמיחה זו. צוותי הבנייה חייבים לזכור את צורכי החשמל של מרכזי הנתונים לנוחות ואבטחה.

אספקת מספיק כוח והבטחת עקביות היא יותר מסתם שמירה על מרכזי נתונים זמינים. זה עניין ביטחוני, וזה חייב להתחיל בבנייה.

על פי דו"ח מיוני 2022 ממכון Uptime, הפסקות חשמל הן הגורם המוביל להשבתת מרכז הנתונים, מהווים 43% מההפסקות המשמעותיות בשנת 2021. זמן השבתה זה יכול להוות סיכון אבטחה משמעותי, שכן המשמעות היא שתוכנת אבטחת הסייבר של מתקנים אלה גם היא הולך למטה. כאשר מערכות מאתחלות שוב, ייתכן שיחלוף זמן מה עד שההגנות שלהן יופעלו מחדש, מה שנותן לפושעים חלון פתוח.

אבטחת מרכז הנתונים מסתמכת גם על אמצעי הגנה פיזיים הדורשים כוח עקבי. מצלמות, מנעולים חשמליים, סורקי כרטיסי מפתח ותשתיות דומות עלולות לתפקד או להיכבות בעת הפסקה. ללא ההגנות הללו, מישהו יכול להיכנס למרכז ולהתעסק במידע או במערכות אחסון באופן ידני.

סיכונים אלו מדגישים כיצד אבטחת מרכז הנתונים בלתי אפשרית ללא תשתית חשמל אמינה. זה אומר שצוותים הבונים מתקנים אלה חייבים להבטיח שהם בונים אותם תוך מחשבה על אמינות אנרגטית כדי למנוע התקפות. הנה כמה שיקולים שהתהליך צריך לכלול.

1. להבין את צרכי האנרגיה

לפני הנחת תשתית האנרגיה למרכז נתונים, הצוותים חייבים להבין את צרכי החשמל של המתקן. לא לתת למערכת להפיץ מספיק אנרגיה בכל מקום שצריך עלול לפתוח את הדלת להפסקות קטסטרופליות בעתיד.

בדיקת בנק עומסים יכולה לעזור על ידי חשיפת צריכת אנרגיה בזמני שיא, ומעניקה לעובדי חשמל קו בסיס. מכיוון שצריכת החשמל של מרכז הנתונים יכולה להשתנות, חשוב להשתמש במדידות מפסגות במקום בממוצע כללי. הצוותים צריכים גם לתכנן יתירות, תוך שימוש בקריאות אלה כסטנדרט מינימלי ולא כמטרה האידיאלית.

2. שקול את כל הציוד

חשוב לקחת בחשבון את כל הציוד במרכז הנתונים בעת חישוב צרכי החשמל, לא רק את השרתים. שרתים עשויים להיות המערכות הקריטיות ביותר להמשיך לפעול, אבל מתקנים אלה דורשים הרבה יותר אלקטרוניקה שעשויה להתחרות על משיכת חשמל.

ציוד קירור הוא אחת המערכות החשובות ביותר שיש לקחת בחשבון. על פי דוח מרץ 2020 של Energy Innovation Policy & Technology LLC, תשתית זו מהווה לרוב 43% מצריכת החשמל במרכזי נתונים, בדיוק כמו השרתים עצמם. צוותים שלא חושבים על צרכי האנרגיה האלה עשויים שלא לתת למרכזי נתונים מספיק כוח.

3. עיצוב ליעילות

אספקת התשתית כדי לספק יותר כוח היא רק מחצית מהפתרון לניהול אנרגיית מרכז הנתונים. צוותים יכולים גם לבנות את המתקנים שלהם כדי להיות יעילים יותר באנרגיה. פחות כוח יקל על מילוי צורכי האנרגיה, תוך הימנעות מבעיות אבטחה קשורות.

חלק גדול מהיעילות האנרגטית היא בחירה בציוד בעל הספק נמוך, אך יש דרכים אחרות לשפר אותו. צוותי בנייה יכולים לתכנן את החלל כדי להקל על זרימת אוויר טובה יותר, ולהפחית את הצורך בציוד קירור בעל הספק גבוה. צעדים דומים יכולים לעזור להפוך את משיכת האנרגיה לניתנת לניהול ולמנוע עליות והתחממות יתר.

4. ספק כוח גיבוי

צעד חיוני נוסף בהבטחת אבטחה באמצעות תשתית אנרגיה הוא אספקת כוח גיבוי. גם אם המערכות הפנימיות של מרכז נתונים גמישות ככל האפשר, עדיין עלולות לקרות תאונות, במיוחד כאשר שואבים חשמל מהרשת. בהתחשב בארה"ב חוותה 1.33 מיליארד שעות הפסקות ב-2020, לפי S&P Global Market Intelligence, מרכזי נתונים לא יכולים להניח שהפסקות לעולם לא יקרו.

מרכזי נתונים זקוקים למחוללי גיבוי שגם צריכים לעבור תחזוקה שוטפת כדי להבטיח את אמינותם ויוכלו לעבור למקורות הכוח הללו באופן מיידי.

5. אפשר תחזוקה עתידית קלה יותר

לבסוף, הצוותים צריכים לזכור תחזוקה עתידית. הבטחת כוח ויעילות מתמשכים מצריכה בדיקות ותיקונים קבועים, ולכן התכנון של מרכז הנתונים אמור להקל על הבדיקות הללו.

מרווח מתלים ומיקומים של גנרטור אמורים להקל על הגישה ללוחות שירות וציוד דומה. ככל שקל יותר לתחזק את המערכות הללו, כך גדל הסיכוי שהעובדים יעשו זאת.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

מתחבר עם ג'ף ביברס

ג'ף ביברס הצטרף ל-NECA כמנהל בכיר, שילוב רשתות ושירותים בפברואר 2022. בעבר הוא היה מנהל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן