Home / Integrated Systems / שינויים בטכנולוגיות תקשורת המשפיעות על קבלה סופית על ידי AHJs

שינויים בטכנולוגיות תקשורת המשפיעות על קבלה סופית על ידי AHJs

כל פרויקט מגיע עם אחריות גדולה, ומערכות אזעקת אש בטיחות חיים מייצגות לרוב חלק קטן מסך הצעת המחיר לעבודה בבניין. לרוב מדובר במערכת האחרונה המותקנת בבניין, והתקנת מערכת גילוי האש לרוב זוכה להתעלמות מבחינת שינויים טכנולוגיים ובקרת איכות.

כאמור בסעיף 901.6.3 לקוד הבנייה הבינלאומי לשנת 2018 (IBC), "מערכות אזעקת אש הנדרשות לפי הוראות סעיף 907.2 לקוד זה וסעיפים 907.2 ו-907.9 של קוד האש הבינלאומי יהיו מנוטרות על ידי תחנת פיקוח מאושרת ב בהתאם לסעיף 907.6.6 לקוד זה."

סביר להניח שסמכת על ספק הציוד שלך כדי להבטיח שמערכת אזעקת האש תוכל לבצע את החיבורים המתאימים. עם זאת, הקוד והשוק ערכו שינויים שגרמו לבלבול מסוים עם הרשויות בעלות סמכות השיפוט (AHJs), ואישורי מערכות פוגעים בשל נסיבות שאינן בשליטתנו.

לפני התפרקות AT&T, חלק החיבור ממערכת אזעקת האש לתחנת הפיקוח טופל כאל "קופסה שחורה". הוועדה הטכנית נפגשה עם AT&T וקבעה כי לחיבורי קווי הטלפון ממערכת גילוי האש יש גורם אמינות של 0.99999, ולמרות שלקוד לא הייתה סמכות שיפוט בנוגע לחיבור בין מערכת גילוי האש לתחנת הפיקוח, הוועדה הטכנית חשה ביטחון. של החיבור והשתמש במשדר מתקשר אזעקה דיגיטלי (DACT) כדי ליצור את החיבורים הדרושים כנדרש על ידי IBC ו-NFPA 72, קוד אזעקת האש והאותות הלאומי.

חיבורים אלה נוצרו על-ידי מה שנקרא (על ידי תעשיית התקשורת) שירות טלפון ישן רגיל (POTS) דרך נקודות הקישור של רשת הטלפונים הציבורית (PSTN).

ואז התרחשה ההתפרקות של AT&T. כעת יש לנו תקשורת שמסופקת על ידי חברות טלפון וטלוויזיה בכבלים, והגדרה חדשה לחיבור לתחנת הפיקוח.

נתחיל עם ההגדרה NFPA 72-2022 של רשת קול מבוססת מתקנים מנוהלים (MFVN). הקוד מגדיר את ה-MFVN כ"רשת מבוססת מתקנים פיזיים המסוגלת להעביר אותות בזמן אמת עם פורמטים ללא שינוי, המנוהלת, מופעלת ומתוחזקת על ידי ספק השירות כדי להבטיח איכות ואמינות שירות ממיקום המנוי לנקודת החיבור עם אחרים רשתות עמיתים של MFVN או תחנת הפיקוח."

MFVN החליף את PSTN, ששימש בדרישות עבור DACTs בפרק 26 של NFPA 72-2022.

הנספח (A.3.3.161) ב-NFPA 72-2022 מספק את הדברים הבאים:

"[A] שירות רשת קול מבוסס מתקנים מנוהלים שווה מבחינה תפקודית לשירותים מבוססי PSTN מסורתיים הניתנים על ידי ספקים נפוצים מורשים (חברות טלפון שירות ציבורי או ספקי מרכזיה מקומיים [LECs]) ביחס לחיוג, תוכנית חיוג, השלמת שיחה, העברת אותות ופרוטוקולים, וטיפול במתח לולאה ומספק את כל התכונות הבאות:

  1. ממשק שירות מעגל טלפון לתחילת לולאה.

  2. אמינות המסלול המובטחת על ידי ניהול, תפעול ותחזוקה יזום על ידי ספק MFVN.

  3. 8 שעות של קיבולת אספקת חשמל בהמתנה עבור ציוד תקשורת MFVN הממוקם במקום המוגן או בשטח שנפרס. תקני התעשייה ואחריהם הספקים הנפוצים המורשים (חברות טלפון שירותים ציבוריים), ושאר ספקי שירותי התקשורת המפעילים MFVN, מהנדסים במיוחד את בחירת גודל הסוללות, או מקור כוח אחר הממוקם באופן קבוע, על מנת לספק 8 שעות של כוח המתנה ברמה סבירה של דיוק. כמובן שלאורך זמן, תנאי סביבה חריגים והזדקנות הסוללה יכולים תמיד להשפיע לרעה על קיבולת הסוללה. הציוד הנפרס בשטח MFVN מנטר בדרך כלל את מצב סוללת ההמתנה ומאותת על כשל פוטנציאלי בסוללה כדי לאפשר לספק שירותי התקשורת לנקוט בפעולה המתאימה.

  4. 24 שעות של קיבולת אספקת חשמל בהמתנה לציוד תקשורת MFVN הממוקם במשרדו המרכזי של ספק שירותי התקשורת.

  5. התקנת ציוד רשת במתחם המוגן עם אמצעי הגנה למניעת גישה בלתי מורשית לציוד ולחיבוריו. בעת מתן שירות טלפוני ללקוח חדש, ספקי MFVN [must] לתת הודעה למנוי השירות הטלפוני על הצורך בבדיקת כל מערכת אזעקה מחוברת על ידי אנשי שירות גילוי אש מורשים בהתאם לפרק 14 כדי לוודא שכל תכונות העברת האותות נשארו תקינות. תכונות אלו כוללות את התפקוד התקין של תפיסת הקו ושידור מוצלח של אותות לתחנת הפיקוח. בדרך זו, ספקי ה-MFVN מסייעים ללקוחותיהם החדשים לעמוד בהליך בדיקה דומה לזה המתואר ב-26.2.7 עבור שינויים לספקי שירות תחנות פיקוח. האבולוציה של פריסת השירות הטלפוני עברה מעבר לשימוש הבלעדי במוליכים מתכתיים המחברים בין שטח מנוי טלפון לבין נקודת הבקרה והניתוב של ספק שירותי הטלפון הקרוב ביותר (מרכז חוטים). ב-25 השנים האחרונות, ספקי שירותי טלפון הציגו מגוון טכנולוגיות להעברת מספר שיחות טלפון בו-זמנית על פני נתיבי תקשורת משותפים. על מנת להקל על המשך הפיתוח של המודרניזציה של רשת הטלפון, הספקים הנפוצים המורשים (חברות טלפון שירות ציבורי) העבירו את הציוד שלהם לרשת קול מבוססת מתקנים מנוהלים (MFVN) המסוגלת לספק מגוון שירותי תקשורת בנוסף למתן שירות טלפוני מסורתי.

"בדומה, התפתחות טכנולוגיית התקשורת הדיגיטלית אפשרה לגופים אחרים מלבד הספקים הנפוצים המורשים (חברות טלפון שירות ציבורי) לפרוס רשתות תקשורת חזקות ולהציע מגוון שירותי תקשורת, כולל טלפון.

"ספקי השירותים החלופיים הללו מתחלקים לשתי קטגוריות רחבות: אותם ישויות שחיקו את ה-MFVN שסופק על ידי הספקים הנפוצים המורשים ואותן גופים המציעים שירות טלפוני תוך שימוש באמצעים שאינם מציעים את הבטחת האיכות הקפדנית, היציבות התפעולית והתכונות העקביות הניתנות על ידי MFVN ואינם מוסדרים על ידי ועדת השירותים הציבוריים של המדינה.

"הקוד מתכוון לזהות רק את השימוש בשידור רשת הטלפון של אותות אזעקה, פיקוח, תקלות ושאר אותות חירום באמצעות MFVNs.

"לדוגמה, הקוד מתכוון לאפשר ל-MFVN לספק שירות טלפוני (קולי) מבוסס מתקנים המתממשק עם יחידת בקרת אזעקת האש או אותות חירום במקום באמצעות משדר מתקשר אזעקה דיגיטלי (DACT) תוך שימוש במעגל טלפון עם לולאה מדומה ו פרוטוקולי איתות תואמים ושווים לחלוטין לאלה המשמשים ברשתות טלפון ציבוריות עם מיתוג. ניתן לספק את מעגל טלפון התחלת הלולאה והאיתות הנלווה באמצעות שירות טלפון חוטי נחושת מסורתי POTS או באמצעות ציוד המדמה את מעגל התחלת לולאה ואת האיתות הנלווה ולאחר מכן מעביר את האותות דרך מסלול באמצעות רשתות מיתוג מנות (IP) או שיטות תקשורת אחרות שהן חלק מ-MFVN.

"לספקים של MFVNs חייב להיות תוכניות התאוששות מאסון כדי לטפל בהפסקות בודדות של לקוחות ואירועים נרחבים כגון טורנדו, סופות קרח או אסונות טבע אחרים, הכוללים הליכי שיקום רשת ספציפיים השווים לאלו של שירותי טלפון קוויים מסורתיים."

ההנחה החשובה מהדיון הזה היא שה-MFVN אינו חלק ממערכת אזעקת האש ואינו רשום כמכשיר אזעקת אש.

רישום UL של מוצר MFVN המופיע כעת בשוק מציין כי המוצר הוא תחליף POTS "המתחבר ל-LAN ו-4G כדי לספק שירות לכל המכשירים האנלוגיים המסורתיים. מוצר זה פועל כרשת קול מבוססת מתקנים מנוהלים (MFVN) ונחשב לחלק מתשתית התקשורת, לא ממערכת אזעקת האש".

שירות טלפוני שאינו מסופק באמצעות קו POTS מסורתי או עם MFVN לא יורשה לחיבור ל-DACT בהתאם ל-NFPA 72, סעיף 26.6.4.1.

בדיקת MFVN ותיאום עם ממשק אזעקת האש בבניין היא באחריות בעל הבניין לארגן ולתאם. הדרישה האחרונה הזו נופלת בחיקך בהכרח כדי להבטיח ציות.

כל האמור לעיל, אפילו עם הציטוטים מ-NFPA 72, מוכיח את ה-AHJ כבעייתי, ולנושא היחיד הזה תהיה השפעה על האישור הסופי של מערכת גילוי האש המותקנת שלך. כדי להבטיח אישור על ידי ה-AHJ, ודא שספק ה-MFVN הוא חברת טלפון של שירות ציבורי או ספק מרכזי מקומי מורשה (על ידי רשות השירותים הציבוריים של המדינה). בנוסף, ערכו את הבדיקות הדרושות כדי לוודא שאותות האזעקה, הפיקוח והתקלה מועברים לתחנת הפיקוח.

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

מתחבר עם ג'ף ביברס

ג'ף ביברס הצטרף ל-NECA כמנהל בכיר, שילוב רשתות ושירותים בפברואר 2022. בעבר הוא היה מנהל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן