Home / Your Business / מספר משרות הבנייה, האבטלה והעלויות במגמת עלייה, על פי דוח

מספר משרות הבנייה, האבטלה והעלויות במגמת עלייה, על פי דוח

ככל שהמומנטום של פרויקטי בנייה בארצות הברית ממשיך לעלות, כך גם עלויות הבנייה עולות, על פי דו"ח עלויות הבנייה של Rider Levett Bucknall (RLB) לרבעון השני של 2022.

בין ה-1 בינואר ל-1 באפריל, העלייה הממוצעת הארצית בעלויות הבנייה הייתה בערך 2.4% (7.5% בחישוב שנתי), ומדד עלויות הבנייה הלאומיות (NCCI) של RLB זינק מ-218.06 ל-234.42 על בסיס שנה לשנה. ה-NCCI מייצג את ההסלמה הממוצעת של העלויות ב-12 ערים בארה"ב, המייצג את השינוי ההיפותטי בתמחור הצעות המחיר בערים שנמדד באותו רבעון.

שיקגו, דנבר וניו יורק כולן חוו עליות מעל הממוצע הלאומי הרבעוני – 4.1%, 3.95% ו-2.67%, בהתאמה. מיקומים מתחת לממוצע הארצי כללו את בוסטון (2%); הונולולו (1.52%); לאס וגאס (2.03%); לוס אנג'לס (2.14%); הפניקס (2.17%); פורטלנד (2.28%); סן פרנסיסקו (1.57%); סיאטל (2.26%); וושינגטון הבירה (2.11%).

עלויות הבנייה החריפו עקב בעיות בשרשרת האספקה, אינפלציה, עליית מחירי הגז ומחסור בכוח אדם, לדברי ג'וליאן אנדרסון, נשיא RLB צפון אמריקה.

"נראה שהסימן המילולי 'דרוש עזרה' הוא סימן הזמן בענף שלנו, עם מקומות עבודה בשיא של כל הזמנים ושיעור האבטלה בשפל של כל הזמנים באפריל", כתב אנדרסון. "המחסור בכוח אדם נפוץ בכל היבט של התעשייה שלנו כרגע – רק חלק אחד ממפגש גדול יותר של אתגרים עבור התעשייה."

משרות הבנייה עד סוף אפריל הסתכמו ב-494,000, עלייה של 40% משנה לשנה ו"מעל ומעבר" ל-455,000 העובדים שנשכרו במהלך החודש, הוא כתב. כ-36,000 עובדים חדשים הצטרפו לכוח העבודה בבניין במאי – המהווים רק 7% מהמשרות הפתוחות.

"מחסור זה בכוח אדם מעכב את יכולתה של התעשייה למקסם את צמיחת הבנייה", כתב אנדרסון.

באפריל, ההוצאה על בנייה לא למגורים ירדה ב-0.2% מחודש מרץ וההוצאות על בנייה ציבורית ירדו ב-0.7% בחודש. האשם העיקרי היה המחסור בכוח אדם, שכן האבטלה באפריל למחפשי עבודה עם ניסיון בבנייה הייתה בשפל שיא של 4.6% בלבד.

החוק הפדרלי להשקעות בתשתיות ומשרות (IIJA) צפוי להקל במידת מה על המחסור בעובדים על ידי יצירת כמעט 900,000 מקומות עבודה נוספים, יותר ממחציתם יהיו בתעשיית הבנייה, כתב. עם הפעילות הכלכלית האחרונה והאופי המחזורי של ענף הבנייה, העיתוי והגודל של צורכי התעסוקה הקשורים ל-IIJA עשויים להשתנות בחודשים הקרובים.

"זה יהיה תלוי בשני גורמים עיקריים: הראשון הוא העיתוי של לא רק פרויקטים של IIJA, אלא גם אלה בענף הבנייה הרחב יותר", כתב אנדרסון. "הגורם השני הוא ההשפעה של שיעורי האינפלציה הגדלים, שכנראה תשפיע על ערך הכספים שהוקצו ל-IIJA, וכתוצאה מכך שינוי בגודל, היקף ומספר פרויקטי הבנייה שיצאו לפועל".

חשמלאי מוסמך בתל אביב ואזור המרכז

התקשרו אלינו ב 03-376-0264

About theelman

Check Also

חוקרים מפתחים אלקטרודות מוצקות למחצה כדי לשפר את עיצוב סוללות ליתיום-יון

עבור כל קבלן חשמל, טכנולוגיה בת קיימא הפכה לנושא מרכזי עבור חוזים רבים, והיא תמשיך …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן